Sunday, June 3, 2012

Där fick jag

Jag vet egentligen att man inte ska klaga på värmen. I fredags och lördags har temperaturen legat på härliga 6 grader! Regnat har det gjort, ca 30 mm tror jag. Så nu behöver jag inte vattna längre. Lördagen tillbringades faktiskt inne men igår var det väder nog att fixa bäddarna i växthuset. Jag vet inte om jag satt för tätt eller lagom, det får tiden utvisa. Det ska bli kul att se om passifloran kommer att blomma i växthuset. Jag satte den i hörnet men klippte ner den ganska kraftigt. Planterade alla gurkor, aubergine, paprika och physalisen som faktiskt försöker växa ikapp. Men paprikan och aubergineplantorna är så små att det blir svår att hinna få någon frukt på dem tror jag. Fick plats med sex tomatplantor. Men jag tror det står i alla fall fyra kvar i krukor. Basilikan har åkt ner i bäddarna, ska bli spännande att se hur den trivs i växthuset. Tänker även försöka så asiatisk salladsmix.

Mitt dåliga samvete är ogräsrensning och sockerärtorna. Idag ska de i jorden! Med hjälp av mat i frysen ska det nog gå att snika ut en stund i trädegården efter att jag kommit hem. Har jag gödslat färdigt buskar och träd? Nix, pix.

No comments: