Saturday, June 9, 2012

Trädgårdslördag

Flitiga Lisa har jag varit idag, när jag väl kom ut. Varit igång mellan 13-18.30 Rensat ogräs i bägge landen. Planterat ut röd- och gulbetorna. Gallrat morötterna. Kantskurit rabatterna till slut efter många om och men. Rensat ogräs så gott det går, det har hunnit växa lite för mycket. Fyllt på jord så jag kan sätta ut purjon imorgon. Satt ut sommarblommorna. Nu är första rundeln på framsidan nästan full. Lite till kan jag väl klämma in men inte så väldigt mycket. Ska bli spännande att se hur det kommer att se ut i sommar.

Imorgon då? Purjon väntar samt att klippa ner spirean helt. Jag ska så fler bönor, ingen har hittills kommit upp. Sen finns det fler sommarblommor att sätta ut. Kryddtagetes som ska hålla sniglarna borta tex. Jag börjar hitta sniglar lite här och var nu. Inte fantastiskt många men fler än vad som är roligt förstås.


No comments: