Monday, May 14, 2012

Mer vår

Blåser det alltid hos oss? Läser bloggen från förra året (det lilla jag skrev) och det var blåsigt då med. Fast det verkar ha varit varmare. I år har vi som sagt haft en dag med behagligt väder men annars mest kring 13-15 grader och blåsigt. Mer regn också, det tackar vi för men inte tillräckligt. Lite nervös också för jag ska ju åka iväg nästa vecka till Göteborg. Ska överlåta till maken att passa allt. Eller om man ska be äldstan?

Eftersom det är så kul att läsa sin trädgårdsdagbok i efterhand så ska jag notera att den tidiga potatisen i år heter Timo. Amandine som jag ville ha, har jag inte fått tag i på två år. Har visserligen inte ansträngt mig heller. Sen potatis är sparrispotatis, det är min absoluta favorit.

Igår såg jag att det kikade upp små späda hjärtblad i två av perennsådderna. Antingen är det ogräs eller så gror det! Hoppas kan man ju alltid. Tyvärr har bokstäverna bleknat bort så det blir spännande att se vad det kan vara för något.

No comments: