Saturday, May 12, 2012

Första sommardagen

Igår var fösta riktiga sommardagen. 22 grader och helt perfekt väder. Regnat har det också, så jag slipper vattna. Idag är det åtta grader igen! Så kan det vara! Plommonträdens blommor har precis börjat slå ut och de första maskrosorna också. Det är hög tid att börja klippa gräset. Jag längtar efter Ormöga. Har kommit på att det vill jag absolut ha och i stora mängder! På framsidan i rabatten och vid uteplatsen. Jag har i veckan flyttat höstanemonerna. Två verkar ha klarat det (delning) och för två är det mycket ovisst, ser inga livstecken. Sparris kan jag snart skörda så det räcker för mig och Stefan, en middag. Men nästa år så! Igår i sommarvärmen och fukten sådde jag luktärter och vallmo. Vallmofröna är tacksamma att bara sprida ut om man har bra jord. För övrigt är mina sommarblomssådder inte lyckade i år. Ingen ordentlig omvårdnad förmodligen. Misslyckats med Fransk kungsljus i vitt och violett och Röd-svart klint som ska vara lätt att så. Ja, ja får test någon annan gång.

No comments: