Saturday, April 30, 2011

Alltid ett steg efter!

Idag har sparrisplantorna kommit i jorden. Jag blandade kompost med sand från sandlådan att bottna med. Krukade 3 plantor till A. Vilken tid det tog att rensa landet från jordgubbsplantor. Det är ju som ogräs. Note to self: de måste hållas efter! Ca 15 jordgubbsplantor har jag flyttat. Efter lunch hade S rensat färdig landet där potatisen skulle sättas. Jorden är inte jättebra där men det duger. Sparrispotatis har jag satt samt en tidigare sort som jag inte minns namnet på. Jag har markerat med pinnar vid den tidiga potatisen men det finns ju en stor risk att pinnarna försvinner så det är väl lika bra att skriva här att de två mittenraderna är tidiga potatisar. Lägnst till vänster 2 rader sparrispotatis. Helst av allt skulle jag velat ägna tid åt rabatterna men det fanns ingen tid. rosorna behöver verkligen klippas och jag ser ogräs var jag går.

Frösådderna har gått så där. Rengjorde tydligen inte krukorna tillräckligt bra för daggsalvia och malvorna dog. Men den röda vallmon (perenn) ser jättefin ut och zinniorna med. Purjon växer på sig trots att jag sådde sent. Om 6 veckor är det dags att sätta ut.

Imorgon ska jag fösöka hinna sätta lök och klippa rosor. Har fått en idé till en ny rabatt... Låter nog jordghögen ligga kvar på framsidan och planterar i den.

No comments: