Monday, October 22, 2012

Kvar att göra

Höstjobb är roligast om det är fint väder och milt. Nu har det som vanligt två helger på raken varit regn och rusk. Idag måndag är det naturligtvis riktigt fint väder. Visst är det typiskt.

Det jag hann med igår trots att jag var arg som ett bi och bara ville börja gråta hela tiden var:
  • Höststäda växthuset. Påbörjade för några helger sedan men nu har jag spolat av och fixat i ordning
  • Städat ur krukor och fat
  • Rensat andra trädgårdslandet från ogräs och tagit upp sista potatisen. det blev några små av sensommarsättningen.
  • Satt vitlök

Som vanligt hann jag inte med hälften och det jag var mest arg över igår är att jag aldrig hinner med de roliga sakerna av någon anledning. Rabatterna! Jag måste alltid prioritera ogräsrensning i köksland trots att jag inte tycker grönsaksodlingen är så kul egentligen. Känns det som när jag är sur i alla fall.

Kvar innan det blir för sent och för kallt är i alla fall:
  • Plantera häggen som jag köpte
  • Aroniabuskarna
  • Buddlejan (impulsköp)
  • rosen (Mme boll) som står i växthuset just nu
  • Lökarna (sent som tusan men det gick förra året)
Om jag bara kunde få ändan ur vagnen idag och vara lite effektiv så kanske jag kunde ta en trädgårdstimme på eftermiddagen? Vi får väl se... 

No comments: