Sunday, March 3, 2013

Nu så

Trädgårdstankarna börjar vakna till liv. En massa fröer är beställda. Idag ska jag så purjo, paprika, physalis, aubergine och verbena och kiwano. Tomater väntar jag nog med i alla fall två veckor till. Fådda chiliplantor står redan i sovrummet, omskolade. 7 st, det är lite väl tilltaget med tanke på vår chilikonsumtion men Stefan envisas. I växthusbäddarna i år ska det vara främst gurka och tomater. Bara körsbärstomater, tycker på något sätt inte att de stora är värda att vänta på. Men de små är som godis!


Som vanligt har jag beställt mer fröer än jag har plats för, det hör till!

Det ska också bli väldigt spännande att vårodla i växthuset. Sallad har jag tänkt mig. Och visst borde man kunna sätta ut basilika tidigt också om man täcker på kvällar och nätter?

No comments: