Saturday, October 13, 2012

Vitlök och höstrea

Nu har jag förköpt mig igen. Lite väl mkt att köpa 6 vitlöksklyftor till utsäde. Ulriksdals trädgård reade dessutom ut buskar och träd. Så jag impulshandlade en Virginiahägg och 2 rölleka - Red Velvet. Om det inte fanns jobb tidigare så gör det det nu. Med andra ord, springa en sväng tidigt imorgon, direkt efter frukost och sedan trädgårdsdag. Jag längtar! Men var någonstans ska jag sätta häggen? Det första och enda träd jag köpt som ska bli 10 meter.... och 5 meter i omkrets... De röda bladen är vackrast i motljus, så jag måste fundera hur solen rör sig på hösten i vår trädgård.

Jag är dessutom rätt nöjd över att jag köpte några aronia till häcken på baksidan där några av buskarna behöver bytas ut. Korallkornellen är angripen av något virus som gör att jag successivt kommer att få byta ut dem.

No comments: