Saturday, May 18, 2013

Trött dag i helgen

Idag har varit en trött dag. Men trekantsrabatten är färdig! Äntligen efter typ 3 halvdagars arbete. Rensad, ny jord och ommöblerad.

Över huvudtaget är mycket gjort som stått på listorna. Häcken på baksidan som inte mått bra är glesad och Stefan har flyttat korneller och schersminer till dubbla rader istället. Nu blir det mindre äng och förhoppningsvis ett mer spännande utseende på baksidan. Nu är bara frågan vad jag ska göra med de tre Aroniorna som jag köpte i höstas. All jord som fanns i pilrundeln har Stefan använt. Verkligen jättefin jord. Irenes syrener är planterade på framsidan sedan två veckor och verkar ha tagit sig. Potatisen har kommit i jorden.

Imorgon ska jag så morot och svartrot. Bönor kanske är lite tidigt fortfarande men det är nog dags att så mangold och rödbetor. Sedan ska jag ge mig på söderrabatten och rabatterna på framsidan.

No comments: