Thursday, June 5, 2008

Planerar för perenner

Idag har jag sått perenner. Får väl se hur det går... De flesta verkar vara "snälla" och lättgroende. Spännande. Här är sorterna:

  • Anisisop "Apache sunset"
  • Blånepeta "Dawn to dusk"
  • Lammöron "Pure cotton"
  • Koreansk anisisop
  • Bergsisop
  • Kattmynta
Kattmyntan sår jag för att se hur Tooticki reagerar. Idag var hon ute på vift en stund men blev infångad av Stefan. Snöpligt för henne.

Nu är dessutom alla sommarblommor utplanterade, förutom praktvädden som jag sådde så sent att den inte är riktigt mogen för att planteras ut. Idag åkte de sista zinniorna i jorden samt några sammetsbloomor och solrosor. De lupiner som jag sådde förra veckan är på väg upp. Det är också kul att se att min gröngödsling är på gång. under marktäcket. Igår fick jag dessutom börja hämta hö från stallet, så nu vattnar jag frönsakslandet ordentligt för att täcka över det ikväll. Jag sådde även de sista sommarblommorna idag, atlasblommor och sommarklätt, båda är bonusfrön och inget som jag beställt.

No comments: