Monday, June 9, 2008

Grodda fröer

Lättsådda perenner. I princip allt jag sådde har redan börjat gro, tom lammöronen som egentligen ska stratifieras. De får de göra som småplantor i höst istället. Kruxet blir väl istället att få dem att överleva sommaren och semestern.

Jag ringde odla.nu och får en ny pionknöl (Shirley Temple) plus en ny vallmoplanta (Perry´s White), den senare var jag nog inte så snäll emot, satte rakt ner i rabatten bara, men de var snälla nog att skicka en ny i alla fall. Heder åt dem!

Förresten snacka om snabbt överblommade blommor! Irisen blommade över på 2 dagar (för solig plats?). Och idag när jag gick en sväng i trädgården såg jag att den vallmo jag glatt mig så mycket åt, redan hade blommat över med en blomstängel. När hände det? Jag har överhuvudtaget inte hunnit se den! Det måste varit inatt, och sedan har krombladen blåst bort! För det blåser som katten idag.

No comments: