Tuesday, May 11, 2010

Verkligen sen vår.

Det går så sakta. Men för minnets skull så sådde jag morötter, koriander, satte lök förra onsdagen. Idag MÅSTE jag få potatisen i jorden. MÅSTE. Och jag måste få ner röda vinbärsplantorna! Måste! I alla fall en. Jag satte ner dahliaknölarna som överlevt i krukor också. Men det är för kallt. Jag har varken ork eller lust att ta in dem utan hoppas nu på att gårdagens bottennapp på 5-7 plusgrader och blåst ändrar sig. Idag lyser solen och jag tror redan temperaturen är över 10. Tjohooo! Rabatten på framsidan tar sig verkligen. Några av anisisoparna verkar inte ha överlevt. Men annars hittar allt fram som det ska. Överraskningen för dagens morgonrunda i trädgården var att en liten pion tittar fram på ett ställe där den absolut inte borde ha överlevt. Jag minns bara inte var det var. Sarah Bernhardt?

Det är så mycket måsten. Roliga är de i alla fall. Jag måste rita en skiss på min rosenportal så att det finns något för klematis och rosor att klättra på.

No comments: